Évek óta kiszámíthatatlanul közlekedik a 212-es busz – Javaslatcsomagot dolgoztunk ki a járat megbízhatóságának javítása érdekében.
Évek óta kiszámíthatatlanul közlekedik a 212-es busz – Javaslatcsomagot dolgoztunk ki a járat megbízhatóságának javítása érdekében.
Egyesületünk támogatja azt a kezdeményezést, mely szerint a 14-es villamos a metrópótlás idején a Lehel tértől tovább, egészen a Nyugati pályaudvarig kellene közlekedjen – közvetlen kapcsolatot adva a 4-6-os villamosokra. A hosszabbítás szükséges, a pótlás megkezdéséig hátralévő egy hónap pedig elég a kivitelezéshez.
Közbenjártunk a Vágány utcai dugóban álló buszok ügyében – immár sárgán villognak a lámpák, megszűntek a 15-20 perces késések.
Felújítás miatt szeptember 11-én, hétfőn egyirányúsították a Vágány utcát, ezért a 20E és a 30-as buszok módosított útvonalon közlekednek. Csakhogy a jelzőlámpáknak senki sem szólt: a terelőútvonalról csupán néhány másodperces zöld jelzés engedte vissza a járműveket a Vágány utcába, ami miatt a buszok utasai 15-20 perces késéseket kellett elszenvedjenek. A helyzetről 12-én mi is hírt adtunk, és még aznap levélben fordultunk a Budapest Közúthoz.
Volt értelme szólni: 13-án délután már sárgán villogtak a lámpák, a késések pedig jelentősen csökkentek.
Üdvözlendő, hogy a szolgáltató hajlandó volt a korrekcióra, azonban ez az eset is világosan jelzi: Budapesten újra integrált közlekedésszervezésre van szükség. Mielőtt a BKK-t szétdarabolták, a buszjáratok tereléséért és a közútfelújítási feladatok ellátásáért ugyanaz a szerv felelt – ma ez nincs így, és látjuk is az eredményét: két és fél napot kellett várni néhány lámpa kikapcsolására.
A hivatalos tájékoztatás szerint idén november elejétől megindul az M3-as metró felújítása, első körben az Újpest-Központ – Lehel tér szakaszon; a munkálatok várhatóan egy évig tartanak. Ez idő alatt kritikus fontosságú, hogy mind a közösségi, mind pedig az egyéni közlekedést választók elkerüljék a metrópótló autóbuszok útvonalát, hiszen a legzsúfoltabb járművek és a legnagyobb dugók abban a térségben várhatóak. Egyesületünk meggyőződése, hogy a BKK által közölt tervek jelentősen alábecsülik a probléma jelentőségét.
A Közlekedő Tömeg alternatív javaslatot készített, melyet az alábbiakban részletezünk. Tervezetünk nem csak a metró pótlására készít fel: a IV. és a XV. kerület hálózatát átfogóan módosítanánk oly módon, hogy több területet tárjanak fel színvonalas, átszállásmentes kapcsolatot nyújtó járatok – mindezt fenntartható módon, a jelenlegi hálózat fenntartási költségeihez képest azonos vagy kevesebb anyagi ráfordítással. Arra biztatjuk az utazóközönséget, hogy a BKK véleményező oldalán a mi tervezetünket is küldjék el, együtt segítve így a térség utasainak közlekedését.
A térképet itt tekintheted meg teljes méretben. (1,77 MB)
Légkondis járművön utazol, mégis meleged van? A karbantartás sokszor hagy kívánni valót maga után, a Tudatos Közlekedő applikációval viszont te is segíthetsz, hogy ez megváltozzon!
Bár megrendelőként a BKK feladata lenne, hogy ellenőrizze a klímák megfelelő működését, de több száz járműre mindössze pár ember jut – ráadásul a közlekedési cég a központi ellenőrök számát néhány hónapja jelentősen csökkentette.
Amikor viszont bejelentésre kerül egy hiba, elrendelik a javítását - érdemes tehát jelezni azt a BKK-nak. Ezt a lehető legegyszerűbben a Tudatos Közlekedő alkalmazással teheted meg. Csak keress rá a Facebook Messengerben – egy jármű bejelentése mindössze 10 másodperc!
Befejeződött a hűvösvölgyi villamosvonal három hónapos nyári lezárása – az elhanyagolt, és így veszélyessé vált Kelemen László utcai támfal újjáépült, illetve egy rövid szakaszon a pálya is, de a vonal túlnyomó része érintetlen maradt. Cikkünkben áttekintjük a nyári felújítás eredményeit, és 4 pontban javaslatot teszünk a vonal fejlesztésére. Minden körülmény adott ahhoz, hogy ne több különböző, hónapokig tartó felújítás, hanem egyetlen komplex fejlesztés keretében végezzék el a szükséges munkálatokat – az most a fontos, hogy a BKK és a BKV mindent megtegyen ezért.
A Hűvösvölgyi vonal felújításával már többször foglalkoztunk:
A nyári lezárás legfőbb oka az volt, hogy a Kelemen László utcai támfal jelentősen meggyengült. A BKV évtizedeken keresztül elhanyagolta az építményt, melynek következtében egy valóságos erdő tudott kinőni az oldalából, a gyökérzet pedig kikezdte a kőfalat. A töltést most teljesen újjáépítették, az új fal kétségtelenül tartósabb lesz és az elvégzett munka minősége is jó – csak karbantartani ne felejtsék el megint.
Az új támfal a Kelemen László utcánál. Elődje 115 éven keresztül “állta a sarat”.
Még most sem késő légkondit szerelni az M3-as metró új szerelvényeibe. Legújabb videónkból és a főpolgármesternek írt nílt levelünkből kiderül, hogyan érhető el egy alapvető cél: elfogadható utazási körülményeket teremteni az új metrókocsikon.
Szerinted is kell légkondi a 3-as metróra? Szavazz: m3klima.com
“A főpolgármester utasítására a Főváros cégei mindent megtesznek, hogy enyhítsenek a lakosság hőérzetén” – jelentette be a Főpolgármesteri Hivatal augusztus 2-án, ám a közösségi közlekedés résztvevőinek ez nehezen értelmezhető akkor, amikor a járművek légkondícionáló berendezéseinek jelentős hányada hibásan, vagy egyáltalán nem is működik. Egyesületünk 11 különböző típusú budapesti autóbuszon, és háromféle villamoson tesztelte az utazási körülményeket: az eredmények lesújtóak. Ez részben a minőségellenőrzést végző BKK utóbbi években történt szétdarabolásának és létszámcsökkentésének tudható be, ugyanakkor a Főváros diadalittas közleménye azt is tükrözi, miként áll a kérdéshez a városvezetés.
Légkondis járművön utazol, mégis meleged van? A Tudatos Közlekedő applikációval te is segíthetsz, hogy ez megváltozzon!
2017. augusztus 4. napján tiszta volt az ég Budapest felett. Szélcsend, rekkenő hőség. A városban rekedt lakók felkészültek a kitartó kánikulára. Maga a Főváros is készült: vízzel locsolták az utcákat és a járdákat, fokozott figyelmet fordítottak a köztéri ivókutak állapotára, valamint a budapesti strandok nyitvatartását is meghosszabbították. Azonban a legtöbb városlakót érintő tényezőről úgy tűnik, megfeledkeztek: hiába van légkondi a tömegközlekedési járművek számottevő hányadán, csak töredékükön működik rendeltetésszerűen az eszköz.
Egyesületünk a dél- és kelet-pesti régióban mért hőmérsékletet és relatív páratartalmat 16 féle, a BKV Zrt. és a VT-Arriva Kft. által üzemeltetett járművön. Az esetek túlnyomó többségében lesújtó eredmények születtek.
Július 25-étől közel két hónapig nem lehet használni az Astoriánál lévő Bubi-állomást, közmű-rekonstrukció miatt – a reggeli bejelentés után az állomásnak kora délután már hűlt helye sem volt. Nem ez az első alkalom, hogy indokolatlanul zárnak le egy állomást, annak ellenére, hogy percek alatt áthelyezhették volna, ráadásul a megfelelő tájékoztatás hiányával tovább nehezíti a BKK a saját közbringarendszerének használatát.