Még most sem késő légkondit szerelni az M3-as metró új szerelvényeibe. Legújabb videónkból és a főpolgármesternek írt nílt levelünkből kiderül, hogyan érhető el egy alapvető cél: elfogadható utazási körülményeket teremteni az új metrókocsikon.
Szerinted is kell légkondi a 3-as metróra? Szavazz: m3klima.com
Nyílt levél Tarlós István főpolgármesternek
Tarlós István Főpolgármester
Tisztelt Főpolgármester Úr!
Az M3-as metró korszerűsített szerelvényei nem rendelkeznek légkondícionáló berendezésekkel, a légcseréért felelős ventilátorok pedig önmagukban képtelenek biztosítani az elvárható utazási színvonalat. Egyesületünk a hőségriadó idején 35 ℃ fokos hőmérsékletet és 62%-os relatív páratartalmat is mért a kocsik utasterében - ám csúcsidőszakokban már márciusban is kellemetlen volt a fehér vonatokon utazni. Bolla Tibor vezérigazgató úr korábban elismerte, hogy még az infrastruktúrális rekonstrukció után sem lesznek biztosíthatóak azok a körülmények, melyek az M2-es vagy az M4-es metróvonalra jellemzőek. Határozott álláspontunk, hogy ez nem maradhat így a következő 30 évre.
Az alábbi intézkedések mentén reálisnak látjuk, hogy a 3-as metró napi 500000 utasa megfelelő körülmények között utazhasson:
1. A szerelvények korábbi meghibásodásai, illetve a szállítási késedelmek miatt a BKV már több mint 2 milliárd forint kötbért követel a gyártótól. Ebből a klímaberendezések beszerelési költségének jelentős hányada fedezhető.
2. A hiányzó összeget a Főváros saját forrásból képes pótolni, más fejlesztések rovására - félmillió utas mindennapi utazásának komfortossá tétele számos más projektnél előrébb helyezendő.
3. A szerelvények harmada már elkészült, azok áttervezése időt vesz igénybe - addig további felújítatlan szerelvények nem kerülhetnek kiadásra. A már ittlévő járművekkel az előírt járatsűrűség biztosítható, a felújítás megkezdése után pedig folytatható a régi szerelvények kiküldése.
4. A majdan elkészülő járműveket, lévén - a vezérigazgató által is elismerve - azokat szinte teljesen újragyártják, a gyártó klímával is felszerelheti.
5. Mindez a járműcsere szempontjából természetesen további csúszáshoz vezet, ezt azonban a BKV elfogadhatja annak fényében, hogy a következő 30 évben sokkal elfogadhatóbbá válik a szolgáltatási színvonal.
Meggyőződésünk, hogy Ön is egyetért velünk: fontosabb, hogy a metró el tudja látni alapvető feladatát - a megfelelő körülmények között történő utasszállítást - minthogy meg lehessen takarítani a költségek kevesebb mint 10%-át.
Üdvözlettel:
Közlekedő Tömeg Egyesület