Közlekedő Tömeg

Légkondit a 3-as metróra!

Szerinted is fontos lenne? Szavazz!

2017. augusztus 15. - Közlekedő Tömeg

Még most sem késő légkondit szerelni az M3-as metró új szerelvényeibe. Legújabb videónkból és a főpolgármesternek írt nílt levelünkből kiderül, hogyan érhető el egy alapvető cél: elfogadható utazási körülményeket teremteni az új metrókocsikon.

Szerinted is kell légkondi a 3-as metróra? Szavazz: m3klima.com

 

Nyílt levél Tarlós István főpolgármesternek 

Tarlós István Főpolgármester 

 

Tisztelt Főpolgármester Úr!

 

Az M3-as metró korszerűsített szerelvényei nem rendelkeznek légkondícionáló berendezésekkel, a légcseréért felelős ventilátorok pedig önmagukban képtelenek biztosítani az elvárható utazási színvonalat. Egyesületünk a hőségriadó idején 35 ℃ fokos hőmérsékletet és 62%-os relatív páratartalmat is mért a kocsik utasterében - ám csúcsidőszakokban már márciusban is kellemetlen volt a fehér vonatokon utazni. Bolla Tibor vezérigazgató úr korábban elismerte, hogy még az infrastruktúrális rekonstrukció után sem lesznek biztosíthatóak azok a körülmények, melyek az M2-es vagy az M4-es metróvonalra jellemzőek. Határozott álláspontunk, hogy ez nem maradhat így a következő 30 évre.

Az alábbi intézkedések mentén reálisnak látjuk, hogy a 3-as metró napi 500000 utasa megfelelő körülmények között utazhasson:

1. A szerelvények korábbi meghibásodásai, illetve a szállítási késedelmek miatt a BKV már több mint 2 milliárd forint kötbért követel a gyártótól. Ebből a klímaberendezések beszerelési költségének jelentős hányada fedezhető.

2. A hiányzó összeget a Főváros saját forrásból képes pótolni, más fejlesztések rovására - félmillió utas mindennapi utazásának komfortossá tétele számos más projektnél előrébb helyezendő.

3. A szerelvények harmada már elkészült, azok áttervezése időt vesz igénybe - addig további felújítatlan szerelvények nem kerülhetnek kiadásra. A már ittlévő járművekkel az előírt járatsűrűség biztosítható, a felújítás megkezdése után pedig folytatható a régi szerelvények kiküldése.

4. A majdan elkészülő járműveket, lévén - a vezérigazgató által is elismerve - azokat szinte teljesen újragyártják, a gyártó klímával is felszerelheti.

5. Mindez a járműcsere szempontjából természetesen további csúszáshoz vezet, ezt azonban a BKV elfogadhatja annak fényében, hogy a következő 30 évben sokkal elfogadhatóbbá válik a szolgáltatási színvonal.

Meggyőződésünk, hogy Ön is egyetért velünk: fontosabb, hogy a metró el tudja látni alapvető feladatát - a megfelelő körülmények között történő utasszállítást - minthogy meg lehessen takarítani a költségek kevesebb mint 10%-át.

 

Üdvözlettel:

Közlekedő Tömeg Egyesület

 

süti beállítások módosítása