Közlekedő Tömeg

Frissült a BKK-automaták szoftvere

2017. március 26. - Közlekedő Tömeg

A közelmúltban adtunk róla hírt, hogy jól hallhatóan új szoftvert kaptak a budapesti jegyautomaták. Vegyük hát sorra, milyen változások történtek!

Korábbi javaslatainkat ide kattintva olvashatjátok el.

Szirénázás

Két hete szinte minden készpénzes vásárlás után sípolnak a gépek, ezzel figyelmeztetnek ugyanis arra, hogy az ügyfél véletlenül se hagyja ott a visszajáró bankjegyeket. A fejlesztés ötlete pozitív és támogatandó, gondok a megvalósításnál adódtak. A vásárlók jelentős többsége már a figyelmeztető szöveg elhangzása során elveszi a visszajárót, az automata viszont ezt látszólag nem veszi figyelembe. Hiába nincs már pénz a kiadónyílásban, a gép ezt csak késve érzékeli, ezért mindentől függetlenül szirénázni kezd. Bízunk benne, hogy ez a probléma korrigálásra kerül!

Ráncfelvarrás

kt_image_tvm_1.jpg

A fizetési menü egyértelműen pozitív ráncfelvarráson esett át. A készpénzes vagy kártyás fizetés kiválasztása előtt is feltüntetésre kerül a végösszeg, korábban ez csak a fizetési mód kiválasztása után történt meg. Ugyanennek a módválasztó képernyőnek a megjelenése is megújult: az új piktogramok már első ránézésre is gyorsan adják át az információt. Mindemellett gyakorlati funkciójuk is van: jól láthatóan jelzik, ha valamelyik fizetési mód nem elérhető.

kt_image_tvm_2.jpgRégen és most. Fentebbi kép forrása: jarokelo.hu

A bankkártyás fizetésnél egy új nyíl irányítja az ügyfél figyelmét a terminálra, egyértelműsítve ezzel a következő lépést.

kt_image_tvm_3.jpg

Az „üzemen kívül” felirat is új arculatot kapott – ennek ellenére reméljük, nem találkozunk majd vele sokszor.

kt_image_tvm_4.jpg

Új funkció

Korábban beszámoltunk róla, milyen sokszor okozhatott kellemetlenséget, hogy a fizetési módok működéséről az utas csak a vásárlási folyamat végén kapott tájékoztatást. Ez azt jelenti, hogy egy havi bérlet vásárlása esetén ki kellett választani a terméket, az igazolvány típusát, annak azonosítóját, majd az érvényességet, és csak mindezen adatok megadása után lehetett szembesülni azzal, hogy egyáltalán meg tudjuk-e vásárolni a bérletet. Ezt a problémát végre sikeresen orvosolták egy plusz figyelmeztetés beépítésével, amely a képernyővédő feloldása után azonnal jelzi, ha nem lehet érmével, papírpénzzel vagy bankkártyával fizetni.

kt_image_tvm_5.jpg

Van, ami megoldatlan maradt

kt_image_tvm_6.jpg

Az érmekiadó-nyílás eltömítésének problémája továbbra is fennáll. A BKK 2017 első negyedévére ígérte a probléma megoldását érzékelők beépítésével. Az új érmecsatornák tesztelése jelenleg is zajlik.

A kiválasztható 9 nyelv ellenére idegen nyelvű információhoz továbbra sem lehet jutni a gépeken. Ezzel kapcsolatban a BKK 2016 nyarán azt mondta, „hamarosan” frissítésre kerül a menüpont, idén januárban már 2017 első negyedévére ígérték, ám ez a javítás továbbra sem történt meg.

kt_image_tvm_7.jpgForrás: jarokelo.hu

Összességében tehát elmondható, hogy az automaták többnyire hasznos, a vásárlást megkönnyítő fejlesztéseket kaptak, ám a sípolás finomhangolása és bizonyos problémák megoldása még várat magára.

Fónai Kende

süti beállítások módosítása