Rendkívüli biztonsági intézkedések léptek életbe a hétfő reggeli baleset óta: a felszíni szakaszon a szerelvények jelenleg csak 20 km/h-val döcögnek.
A korlátozások miatt az Örs vezér tere és a Puskás Ferenc Stadion között a menetidő körülbelül 14 percre nőtt a korábbi 4-ről, ez pedig a teljes vonalon fennakadásokat okoz. Hogy a torlódások kisebbek legyenek, kevesebb szerelvény közlekedik, így a metrók követési ideje kb. 4 percesre nőtt csúcsidőben a menetrend szerinti 2,5 percről.
Sajnos azonban egyenletes járatkövetés még nincs. Előfordul, hogy 8 percet is várni kell egy metróra, mely a délutáni csúcsforgalomban hatalmas zsúfoltságot okoz.
Az alábbi grafikonok a Keleti pályaudvarnál december 7-én, szerda délután négy óra körül végzett helyszíni méréseink alapján készültek. A zöld vonalak jelzik az ideális követési időt, amelyet a jelenlegi 15 szerelvénnyel biztosítani lehetne, az oszlopok pedig azt jelölik, hogy egy-egy érkező vonat hány perccel követte az előtte lévőt.
Reméljük, hogy a következő napokban már egyenletesebben indítják majd a vonatokat a kettes metrón, illetve, hogy mihamarabb véget érnek a hétfői baleset vizsgálatai, hogy feloldható legyen a sebességkorlátozás és visszaállhasson a megbízható, menetrendszerű közlekedés.