Korábban, összehangolt csatlakozások híján, Csepelen is rendszeresen előfordult, hogy az utasoknak akár 20 percet is várniuk kellett a következő buszra. Emellett késő este hosszú várakozást okozhatott az is, hogy közel egyszerre indultak a párhuzamos útvonalú járatok. Kezdeményezésünk hatására viszont új menetrendek léptek érvénybe, sőt, az általunk jelzetteken felül további javítások is történtek.
Ez a módosítás kiváló példája a 0 forintos fejlesztéseknek: ugyanannyi jármű közlekedik, mint korábban, de az 1-2 perces eltolások miatt a csatlakozások biztosabbak, az utazás gyorsabb és jobban tervezhető, bizonyos területekre sűrűbb is lett a közlekedés.
Erről szóló videónk:
Ez változott a csepeli buszok közlekedésében:
Napközben
- A Pesterzsébet felé továbbhaladó buszok (35, 36, 148, 151) a Szent Imre téren 2 percet várakoznak, hogy lehetőség legyen átszállni köztük és a helyben végállomásozó buszok közt. (38-as család, 71, 152, 159)
- Külön pozitívum, hogy a felülvizsgált menetidőknek köszönhetően már a 152-es buszról is biztosabb az átszállás több irányba.
Késő este
- Korábban a 148-as és 152-es busz is ugyanahhoz a hévhez csatlakozott és 20 percenként, egyszerre indult. Most a 152-es busz indulásait 10 perccel későbbre tolták, így a két busz már felváltva közlekedik és minden H7-es hévhez csatlakozik járat Királyerdő felé. Ily módon a Szent László utcai lakótelephez, a 159-es busz végállomásához is 10 percenként lehet eljutni.
- A 152-es busz üzemideje bővült: mintegy fél órával később megy el az utolsó jármű, ami lehetővé teszi, hogy ténylegesen minden hévszerelvényhez csatlakozhasson busz.
- A 36-os, 148-as buszok korábban indulnak a végállomásaikról, így biztosabban lehet átszállni köztük a Szent Imre téren és az onnan, helyből induló 159-esre.
További fejlesztésre szoruló elemek
- Este 10 óráig a menetidők a korábbiak, a csatlakozás ugyanúgy könnyen lekéshető, ami 20 perces várakozást is okozhat.
- Néhol a menetidők túl lazák, sietést vagy indokolatlanul lassú közlekedést eredményeznek.
- A FUTÁR-rendszer tudná kezelni a csatlakozásokat: beállítható, hogy ha megadott időn belül megérkezik a busz, a járművezető automatikus felszólítást kapjon az átszállók megvárására. Ám a FUTÁR képességeit továbbra sem használják ki, még a menetidők felülvizsgálata is egyedi, egyszeri eset volt, amit mi kezdeményeztünk.
- Az emberi faktorra sincs kihatással ez a módosítás: hiába hangzik el a járművezetői oktatásokon, hogy kötelező figyelni az átszállókra, gyakran pár másodpercet sem várnak a sofőrök.
Egyébként a siker egyértelmű, hiszen civil kezdeményezésre, 0 forintból fejlődött a közösségi közlekedés. A város viszont még tele van olyan helyzetekkel, helyszínekkel, ahol nem történt meg a menetrendek ilyen jellegű felülvizsgálata, maradtak a korábbi állapotok felesleges várakozásra kényszerítve az utasokat, azaz minket.