Érdekesnek tartjuk, hogy a Budapesti Közlekedési Központ közleményében egymás mellett látható egy táblázat az érintett vonalak ritkuló követési időiről és egy mondat, miszerint a ritkább követési idő valójában nem jelent járatritkítást.
A kevesebb indulás nyilvánvaló tényét a nagyobb kihasználtsággal igyekeznek indokolni, ez azonban több szempontból is hiteltelen megközelítés.
Egyrészt nem részletezik, mit takar a mértékadó kihasználtság kifejezés és pontosan hogyan mérik a kihasználtságot, pedig korábban már kiderült, hogy a ezek a számok nem teljesen fedik a valóságot. Utóbb az Index fórumának egyik hozzászólója osztotta meg egy BKK-s válaszlevél részletét, amelyben előkerült a kihasználtság fogalma is.
„A legforgalmasabb meneteinek kihasználtsága a mértékadó negyedórában kb. 78 százalékos. Ez az érték a közlekedésszervezési gyakorlatban elfogadott nagyságúnak számít, a viszonylat sűrítését ezáltal nem látjuk indokoltnak.”
– rusenuxu hozzászólásában idézett levélrészlet
Ez a 78%-os kihasználtság a valóságban azt jelentette, hogy utasok maradtak a megállóban, mert nem fértek fel az érkező járművekre.
A jelenlegi változások esetében a második csúsztatás az átlagos követési idők közt érhető nyomon. Bár a változás valóban nem nagy egy esetben sem, nem részletezik, hogy pontosan melyik időszakra is értendők az adatok. Az átlagos követési idők közt elveszett például az az információ, hogy a 109-es busz napközben 15 helyett 20 percenként jár, illetve, hogy késő este 10 helyett csak 20 percenként indul a 75-ös troli. Mindkét kiemelt változás komoly visszalépést jelent
A fentiek mellett a közlekedési központ ellen szól az is, hogy a járatritkítások egy részét máig nem tették közzé. A felsoroltakon felül például rossz irányba változott még a 150-es járat menetrendje is, ahol 7 helyett csak 6 jármű közlekedik a vonalon. (15 helyett 20 percenként)
Örömmel olvastuk viszont, hogy a fonódó villamos esetén visszaállnak majd a korábbi követési idők, valóban csak a vágányzár miatt nyúltak a menetrendekhez, ideiglenesen. Az ijedségre ugyanakkor okot adott, hogy egyedül a 17-es villamos menetrendjén van feltüntetve az ideiglenes jelleg, és a BKK korábban nem említette, hogy vágányzári menetrendről van szó. Tekintettel arra, hogy a mostani ritkításokat a tények ellenére letagadja a BKK, kiemelt figyelemmel kísérjük majd, hogy valóban visszaállnak-e a korábbi járatsűrűségek a budai fonódón.