Nem akadálymentesítették az Árpád híd metróállomást: 16 perc alatt lehet átszállni az 1-es villamosról

2019. április 05. - Közlekedő Tömeg Egyesület

Az M3-as metró másfél évig tartó lezárása után az utasok számára az egyetlen érdemi változást az állomások akadálymentesítése jelentette volna, de Tarlós István ígérete ellenére a gyakorlatban ez sem teljesült.
Két olyan állomás is van a megújult északi szakaszon, ahol ugyan fel lehet jutni a felszínre kerekesszékkel vagy babakocsival, de a felszín már nem átjárható, a csomópont két oldala között nincs szintbeli átjutási lehetőség.

Az Árpád hídnál emiatt 16 percre van szüksége a kerekesszékes utasoknak, hogy az Óbudáról érkező 1-es villamos peronjáról átjussanak az Újpest felé tartó metró peronjára. Több száz métert kell kerülniük a Váci út és a Róbert Károly körút keresztezéséhez, menet közben pedig egyszer le kell liftezniük az aluljáróba, majd feljönni onnan a rámpán, végül megint leliftezni a túloldalon.
Más átszállási irányokban sem jobb a helyzet: a belvárosból metróval érkezőknek a ma még félkész volánpályaudvar akadálymentes megközelítéséhez 10 percre van szükségük.
Újpest-központnál pedig csak a felszín érhető el lifttel, az aluljáró nem, zebrák pedig szintén nincsenek. Itt is 10-15 perces kerülőkkel kell számolnia annak, aki a főpolgármester szerint akadálymentes metró és az akadálymentes buszok között szeretne átszállni.

 

Tovább

MÁV-Start személykocsijainak állapota

Korábbi sikeres adatigénylésünk után a MÁV-Start közzétette a tulajdonába tartozó személykocsik nyilvántartását, műszaki állapotra vonatkozó adatait.

Egyesületünk tavaly feltárta a MÁV-Start kocsigazdálkodásának súlyos működési problémáit: a nem megfelelő tervezés és gazdálkodás miatt rengeteg modern kocsi áll érvényes hatósági vizsga nélkül évek óta tárolóvágányokon. Korábbi igénylésünket a MÁV-Start visszautasította, így az elemzéseket hivatalos adatok nélkül tudtuk csak végezni, most azonban az ezzel kapcsolatos információk nyilvánossá váltak.

Az állaglista itt érhető el: http://kozlekedotomeg.hu/docs/MAV-Start_2019_02-szemelyszallito_kocsik_allapota_.pdf

Tovább

Félreállítva pusztulnak a MÁV-Start modern motorvonatai is

A regionális közlekedésben szintén fennakadásokat okoz a járművek hiánya

Bőven lesz mivel foglalkoznia a MÁV-Start új vezérigazgatójának, hiszen nem csak az InterCity vonatok utasait érinti hátrányosan a cég felelőtlen járműgazdálkodása: a Győr – Bruck an der Leitha – Bécs vonalon közlekedők az elmúlt másfél évben számos alkalommal szembesülhettek vele, hogy útközben másik szerelvényre kell átszállniuk, esetleg az osztrák szakaszon csak pótlóbusszal utazhatnak.

A MÁVINFORM szűkszavú közleményei nem térnek ki rá, hogy a korlátozás oka a vasúttársaság alig több mint tíz éves, alacsonypadlós Bombardier Talent motorvonatainak gyatra rendelkezésre állása. A MÁV-Start 2017-ben ugyan ajánlatot kapott rá, hogy két tapasztalt cég végre jó állapotba hozza és megbízhatóan karbantartsa ezeket, de a vasúttársaság erre nem szeretett volna költeni, helyette inkább a saját műhelyében küszködik velük és beletörődik, hogy jelentős részük félreállítva öregszik. Mindeközben a magyar vasúthálózat nem elhanyagolható részén kizárólag 40-50 éves, végletekig elavult, magaspadlós szerelvények közlekednek. Egyesületünk álláspontja szerint a MÁV-Startnak sürgősen gondoskodnia kell a problémás járművek szakszerű javításáról és karbantartásáról.

img_20181221_152153.jpg

Tovább

A Közlekedő Tömeg sikere: menesztették Csépke Andrást, a MÁV-Start vezérigazgatóját

Tegnap Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója menesztette Csépke Andrást a MÁV-Start vezérigazgatói posztjáról. A Közlekedő Tömeg Egyesület üdvözli a lépést.

Homolya Róbert már korábban is kritizálta Csépke tevékenységét, beleértve az IC+ projektet. Januárban bejelentette, hogy elrendeli „a MÁV-Start járműgazdálkodásának felülvizsgálatát, ami összefügg az IC+-szal is”. Nem kizárt, hogy a vizsgálat összefüggésben van Csépke András menesztésével, hiszen annak eredménye minden bizonnyal rengeteg problémát tárt fel. Az is elképzelhető, hogy Csépke vezérigazgatói teljesítménye sem nyerte el a MÁV új vezetésének tetszését, emiatt bocsátották el a cég éléről.

49517100_286761592032541_60968005659525120_n.jpg

Tovább

A MÁV-Start vonatainak kocsiösszeállításai (SZVÖR) – 2018/19

Ellenőrizhetőbb lett a vasúttársaság működése

Egyesületünk kérésére a MÁV-Start nyilvánosan közzétette az idei menetrendi évben közlekedő személyszállító vonatok összeállítási rendjét, az ún. SZVÖR-t, mely mostantól mindenki számára elérhető. Ezen dokumentum nyers adatok formájában azt tartalmazza, hogy az egyes vonatoknak terv szerint hány darab és milyen típusú kocsikkal kell közlekedniük.

Az adatokkal ellenőrizni tudjuk, hogy a MÁV-Start tulajdonában lévő vasúti kocsik közül mennyinek kell egyszerre részt vennie a forgalomban, és hogy az elvárások szerint előfordulhat-e, hogy a kocsik jelentős része tárolóvágányokon áll tartósan használat nélkül, vagy akár működésképtelen állapotban. Csépke András vezérigazgató ugyanis az IC+ kocsiépítési projekt megvalósításához minden jel szerint azon erőforrásokat is felhasználta, melyeket a meglévő kocsik karbantartására kellett volna fordítani. Ennek eredménye, hogy kevés a működőképes jármű, így a közelmúltban több száz Intercity-járatra nem fértek fel az utasok, hiszen nem volt rajtuk elegendő számú kocsi.

Tovább

Külföldi Tanulságok – 4. rész

Ljubljana, Finnország, Porto, Peking

Külföldi Tanulságok című sorozatunk első, második és harmadik része után újabb 4 rövid beszámoló következik oldalunkon. Ezúttal egy kis szlovén várostervezésről, a finn távolsági vonatokról, Porto tömegközlekedéséről, illetve egy különös pekingi villamosvonalról hozunk egy-egy rövid beszámolót nektek.

Tovább

43 centi széles járda, parkoló autók mindenhol – megnyitották a felújított Reáltanoda utcát

Miközben az európai nagyvárosok Oslótól Tiranáig, Madridtól Moszkváig a belváros forgalomcsillapításán és élhetőbbé tételén dolgoznak, Budapest V. kerületében a ’70-es évek szemléletmódja uralkodik. A kerület polgármestere büszke arra, hogy 2014 óta 145 új felszíni parkolóhelyet sikerült kijelölniük, és célja ezek számának további növelése.

Néhány évvel korábban, a Budapest Szíve és a Belváros Új Főutcája projektek keretében megújult közterek tervezésénél még fontos szempont volt a gyalogos és kerékpáros közlekedés feltételeinek javítása, de „A Jövő Városa” fejlesztési program III. ütemében ennek már nyoma sincs. Egyesületünk álláspontja szerint a belváros értékes közterületei az embereket kell, hogy szolgálják, nem az autókat.

Tovább

10 hónapos lezárás miatt szívnak majd a MÁV-Start utasai – te is tehetsz ellene!

Közvetlen IC vonatokat, expressz pótlóbuszokat, tarifakedvezményt javasol a Közlekedő Tömeg Egyesület

Február elején új üteme kezdődik a Budapest–Hatvan vasútvonal felújításának: a Pécel és Aszód közötti vonalszakaszt 10 hónapra teljesen lezárják. Az itt közlekedők nem örülhetnek felhőtlenül a fejlesztésnek: a lezárás alatt tervezett autóbuszos pótlás jóval lassabb eljutást, és plusz átszállásokat eredményez, ezzel aránytalan sérelmet okozva az utasoknak. A Közlekedő Tömeg Egyesület a kényelmetlenségek mérséklése érdekében alternatív pótlási javaslatokat dolgozott ki.

Adj hangot te is elégedetlenségednek! Küldd el a cikk végén található, javaslatainkat tartalmazó levelet az illetékeseknek!

49808839_372502653526095_1308734783437668352_n_1.jpg

Tovább

Külföldi Tanulságok – 3. rész

Szkopje, Nordhausen, Übelbach és Ciprus

Külföldi Tanulságok című sorozatunk első és második része után újabb 4 rövid beszámoló következik oldalunkon. Ezúttal Szkopjéből, majd a németországi Nordhausenből, ezután Bécsből, és végül utoljára Ciprusról érkezik egy-egy rövid közlekedési jellegű megoldás.

Tovább

100 Intercity-vonatra nem fértek fel az utasok az ünnepek kezdete óta

A Közlekedő Tömeg Egyesület a MÁV-Start vezérigazgatójának azonnali lemondását követeli

A MÁV-Start most sem készült fel az ünnepi forgalomra: december 21-e óta 100 Intercity-vonatra fogytak el a helyjegyek. A Győr, Nyíregyháza, Miskolc, Szeged, Pécs, Zalaegerszeg, Kelebia, Lőkösháza és Biharkeresztes felé közlekedő járatok is megteltek. Bár a vasúttársaság előzetesen azt ígérte, hogy növelik a vonatok kapacitását, valójában számos járatra feleannyi kocsit sem kapcsoltak, mint amennyi szükséges lett volna. Több tucat vonatról hiányoztak az első osztályú kocsik is.

megtelt_ic_vonatinfo.jpg

Tovább