A Közlekedő Tömeg sikere: menesztették Csépke Andrást, a MÁV-Start vezérigazgatóját

2019. február 20. - Közlekedő Tömeg Egyesület

Tegnap Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója menesztette Csépke Andrást a MÁV-Start vezérigazgatói posztjáról. A Közlekedő Tömeg Egyesület üdvözli a lépést.

Homolya Róbert már korábban is kritizálta Csépke tevékenységét, beleértve az IC+ projektet. Januárban bejelentette, hogy elrendeli „a MÁV-Start járműgazdálkodásának felülvizsgálatát, ami összefügg az IC+-szal is”. Nem kizárt, hogy a vizsgálat összefüggésben van Csépke András menesztésével, hiszen annak eredménye minden bizonnyal rengeteg problémát tárt fel. Az is elképzelhető, hogy Csépke vezérigazgatói teljesítménye sem nyerte el a MÁV új vezetésének tetszését, emiatt bocsátották el a cég éléről.

49517100_286761592032541_60968005659525120_n.jpg

Tovább

MÁV-Start vonatainak kocsiösszeállításai (SZVÖR)

Ellenőrizhetőbb lett a vasúttársaság működése

Egyesületünk kérésére a MÁV-Start nyilvánosan közzétette az idei menetrendi évben közlekedő személyszállító vonatok összeállítási rendjét, az ún. SZVÖR-t, mely mostantól mindenki számára elérhető. Ezen dokumentum nyers adatok formájában azt tartalmazza, hogy az egyes vonatoknak terv szerint hány darab és milyen típusú kocsikkal kell közlekedniük.

Az adatokkal ellenőrizni tudjuk, hogy a MÁV-Start tulajdonában lévő vasúti kocsik közül mennyinek kell egyszerre részt vennie a forgalomban, és hogy az elvárások szerint előfordulhat-e, hogy a kocsik jelentős része tárolóvágányokon áll tartósan használat nélkül, vagy akár működésképtelen állapotban. Csépke András vezérigazgató ugyanis az IC+ kocsiépítési projekt megvalósításához minden jel szerint azon erőforrásokat is felhasználta, melyeket a meglévő kocsik karbantartására kellett volna fordítani. Ennek eredménye, hogy kevés a működőképes jármű, így a közelmúltban több száz Intercity-járatra nem fértek fel az utasok, hiszen nem volt rajtuk elegendő számú kocsi.

Tovább

Külföldi Tanulságok – 4. rész

Ljubljana, Finnország, Porto, Peking

Külföldi Tanulságok című sorozatunk első, második és harmadik része után újabb 4 rövid beszámoló következik oldalunkon. Ezúttal egy kis szlovén várostervezésről, a finn távolsági vonatokról, Porto tömegközlekedéséről, illetve egy különös pekingi villamosvonalról hozunk egy-egy rövid beszámolót nektek.

Tovább

43 centi széles járda, parkoló autók mindenhol – megnyitották a felújított Reáltanoda utcát

Miközben az európai nagyvárosok Oslótól Tiranáig, Madridtól Moszkváig a belváros forgalomcsillapításán és élhetőbbé tételén dolgoznak, Budapest V. kerületében a ’70-es évek szemléletmódja uralkodik. A kerület polgármestere büszke arra, hogy 2014 óta 145 új felszíni parkolóhelyet sikerült kijelölniük, és célja ezek számának további növelése.

Néhány évvel korábban, a Budapest Szíve és a Belváros Új Főutcája projektek keretében megújult közterek tervezésénél még fontos szempont volt a gyalogos és kerékpáros közlekedés feltételeinek javítása, de „A Jövő Városa” fejlesztési program III. ütemében ennek már nyoma sincs. Egyesületünk álláspontja szerint a belváros értékes közterületei az embereket kell, hogy szolgálják, nem az autókat.

Tovább

10 hónapos lezárás miatt szívnak majd a MÁV-Start utasai – te is tehetsz ellene!

Közvetlen IC vonatokat, expressz pótlóbuszokat, tarifakedvezményt javasol a Közlekedő Tömeg Egyesület

Február elején új üteme kezdődik a Budapest–Hatvan vasútvonal felújításának: a Pécel és Aszód közötti vonalszakaszt 10 hónapra teljesen lezárják. Az itt közlekedők nem örülhetnek felhőtlenül a fejlesztésnek: a lezárás alatt tervezett autóbuszos pótlás jóval lassabb eljutást, és plusz átszállásokat eredményez, ezzel aránytalan sérelmet okozva az utasoknak. A Közlekedő Tömeg Egyesület a kényelmetlenségek mérséklése érdekében alternatív pótlási javaslatokat dolgozott ki.

Adj hangot te is elégedetlenségednek! Küldd el a cikk végén található, javaslatainkat tartalmazó levelet az illetékeseknek!

49808839_372502653526095_1308734783437668352_n_1.jpg

Tovább

Külföldi Tanulságok – 3. rész

Szkopje, Nordhausen, Übelbach és Ciprus

Külföldi Tanulságok című sorozatunk első és második része után újabb 4 rövid beszámoló következik oldalunkon. Ezúttal Szkopjéből, majd a németországi Nordhausenből, ezután Bécsből, és végül utoljára Ciprusról érkezik egy-egy rövid közlekedési jellegű megoldás.

Tovább

100 Intercity-vonatra nem fértek fel az utasok az ünnepek kezdete óta

A Közlekedő Tömeg Egyesület a MÁV-Start vezérigazgatójának azonnali lemondását követeli

A MÁV-Start most sem készült fel az ünnepi forgalomra: december 21-e óta 100 Intercity-vonatra fogytak el a helyjegyek. A Győr, Nyíregyháza, Miskolc, Szeged, Pécs, Zalaegerszeg, Kelebia, Lőkösháza és Biharkeresztes felé közlekedő járatok is megteltek. Bár a vasúttársaság előzetesen azt ígérte, hogy növelik a vonatok kapacitását, valójában számos járatra feleannyi kocsit sem kapcsoltak, mint amennyi szükséges lett volna. Több tucat vonatról hiányoztak az első osztályú kocsik is.

megtelt_ic_vonatinfo.jpg

Tovább

A Közlekedő Tömeg Baló György műsorában szerepelt

Csépke András vezérigazgató megfutamodott a vita elől

Előző héten Baló György műsorában beszélgettünk a MÁV-Start problémáiról: késések, zsúfolt és koszos vonatok, pocsék utastájékoztatás, felelőtlen gazdálkodás.

Az RTL Klub eredetileg egy vitát akart rendezni Csépke András vezérigazgató és a Közlekedő Tömeg Egyesület között, melyre mindketten elfogadtuk a meghívást. A MÁV-Start első embere végül megfutamodott, és az interjú előtt néhány nappal visszamondta a megjelenést. 

 

A beszélgetés résztvevői:
– Orosz Csaba, egyetemi docens, BME
– Ekés András, közlekedési szakértő, Mobilissimus Kft.
– Gyöngyösi Máté, alapító tag, Közlekedő Tömeg Egyesület

Csatlakozz hozzánk! Egyesületünk szeretettel vár mindenkit, aki segítené tevékenységünket: 

Munkánkat adományokból végezzük, melyhez te is hozzájárulhatsz a MagNet Banknál vezetett 16200223-10069042 számlaszámra küldött tetszőleges összeggel. A befolyt összegekből szakmai előkészítő munkánkat és kommunikációnkat finanszírozzuk. Köszönjük!

A műsor weboldala: https://rtl.hu/rtlklub/magyarulbaloval/mav-start-vakvaganyon

Vonja vissza Tarlós István a RIGO megszüntetéséről szóló előterjesztést, rombolás helyett mentsék meg a projektet

December 7-én jelent meg a Fővárosi Közgyűlés honlapján az elektronikus jegyrendszer, a RIGO szerződésének megszüntetéséről szóló előterjesztés. Egyesületünk álláspontja szerint az előterjesztő Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes, valamint a BKK vezérigazgatója és igazgatósági elnöke szándékosan elmismásolja, hogy az elektronikus jegyrendszer előkészített projektjével négy éve jóformán semmit nem csináltak. A RIGO jövőjéről hamis és irreális ígéreteket tesznek, mellyel átverik a fővárosi közgyűlés tagjait, a főpolgármestert, az összes budapesti polgármestert, valamint a közvéleményt is egy másik, a valóságban nem létező — országos — jegyrendszerre hivatkozva.

A BKK az előterjesztés szerint elmulasztotta a bankgarancia lehívását, most pedig a teljes szerződés-felmondással fejjel akar a falnak menni. Mindezt úgy, hogy a projekt a Dabóczi Kálmán vezérigazgató által fémjelzett 4 éves (!) időszakban alig haladt előre: szinte csak a központi számítógéprendszert, néhány használaton kívüli kisebb szoftvert, a Deák Ferenc téri metróállomás néhány kapuját és a 2300-ból mindössze 29 jármű szerelését volt képes átvenni a BKK a szállítótól.

kr_20170830_0032.jpg

Fotó: 24.hu

Hiába állítja a tavaly megjelent “online bérlettel” csúfosan leszerepelt, és a projektbe végül belebukott BKK-vezérigazgató megtévesztő módon, hogy a hét ütemből hármat lezártak: valójában minden érdemi feladatot, így a járművek tömeges felszerelését, a metróállomási kapuk telepítését és a fő szoftverek használatba vételét is a projekt végére ütemezték át, így az utasok semmit sem láthatnak az állítólag megvalósult ütemekből. Nincs működő szoftver, utazási kártya helyett mindenki papírbérlettel és -jeggyel közlekedik, az ellenőrök nem használják az átvett 600 jegyellenőrző készüléket, és a néhány buszra, illetve trolira felszerelt leolvasók sem működnek, ahogy a metrókapuk telepítése is áll.

Tovább

Perrel fenyeget a MÁV-Start vezérigazgatója ahelyett, hogy a vasút problémáival foglalkozna

A MÁV-Start tegnap, egy hónap elteltével reagált a megtelt Intercity-vonatokról szóló közleményeinkre. A választ személyesen Csépke András, a cég vezérigazgatója küldte meg számunkra, melyben azzal fenyeget minket, hogy ha nem korrigáljuk a MÁV-Start – szerinte – jó hírnevét sértő állításokat, pert indít ellenünk.

csepke_helyreigazitas_01.jpgA vezérigazgató úr levelét itt olvashatjátok

Tovább