Közlekedő Tömeg

Kritikán aluli állapotok uralkodnak a héveken

2017. február 28. - Közlekedő Tömeg

Képgalériát készítettünk a H7-es (csepeli) hév vonalán közlekedő kocsikról, ahol több jármű már hetek óta mocskosan, összefirkálva közlekedik. Közben az illetékesek látszólag fontosabb feladatuknak tartják azt, hogy 4 hónap alatt másodszor is módosítsák, melyik cég felelős a hévek üzemeltetéséért: a napokban a BHÉV Zrt.-t MÁV-HÉV Zrt.-re nevezték át.

A hévek üzemeltetője novembertől az újonnan megalapult BHÉV Zrt. lett. Ezt most átnevezték MÁV-HÉV Zrt.-re

Az agglomerációs közlekedés üzemeltetését november óta a Főváros helyett az Állam végzi. A kiszervezésssel kapcsolatban korábban előnyként nevezték meg, hogy így majd támogatási pénzekből lehetővé válna a hév-vonalak teljes felújítása és integrálása, a szerelvények cseréje mellett – mondták ezt több, mint egy éve. Azóta semmilyen terv nem látott napvilágot arról, hogy miként integrálnák a héveket a budapesti gyorsvasúti hálózat egyéb elemeibe, és látszólag még egy jó darabig új szerelvényeken sem utazhatunk helyette maradnak a megrongált, mocskos kocsik, ugyanis látszólag a szolgáltatót (Budapest HÉV Zrt.) és a megrendelőt (Nemzeti Fejlesztési Minisztérium) sem érdekli, hogy milyen állapotban közlekednek a járművek.

Ez a helyzet márpedig tarthatatlan: sürgősen meg kellene kezdeni a hév kocsik takarítását, esztétikai rendbetételét, valamint védőfóliák felhelyezését az ablakokra!

Az utastérben a vandalizmus vette át az uralmat – a falfelületeket tag-ek, az ablakokat karcolások borítják.

A BKV 2016-ban üzembe helyezett egy kísérleti szerelvényt, mely megjelenésében új, és rendelkezik klímaberendezéssel, biztonsági kamerarendszerrel, és WiFi-vel. Mivel az új járművek érkezése még a láthatáron sincs, szükséges lenne ezt a projektet folytatni, kiegészítve egy gépészeti felújítással.

Átgondolt, hosszú távú stratégia nélkül nem lehet sikeres a hév. Azzal semmit sem oldunk meg, ha egyik cégből a másikba szervezzük át – hatalmas fejlesztési potenciál van az elővárosi vasútban, és Budapest már így is 40 év hátrányból indul.

Gyakrabban cserélnek nevet, minthogy takarítanának

A teljes galéria ide kattintva érhető el

süti beállítások módosítása