Ismét járatritkításra készül a BKK – Ezúttal tehetünk ellene!

Jóval kevesebb busz járna Normafához. Segíts megakadályozni!

2017. június 26. - Közlekedő Tömeg

A BKK a XII. kerületi önkormányzat együttműködésével június 20-án közzétett egy, a 21-es járatcsaládot érintő társadalmi egyeztetést, melyet a BKK sem hivatalos közleményként, sem Facebook-bejegyzésként nem hirdetett meg. Meg is van az oka a titkolózásnak: terveik szerint a 21A járat lerövidülne hétköznapokon, így Normafához és Svábhegyre jelentősen ritkábban, a Széll Kálmán tér és a Svábhegy között pedig sokkal egyenetlenebbül járnának a buszok. A tervezet komoly kockázatokat hordoz a 21-es és 21A vonalak minden utasa számára.

Ezúttal minden ügyfélnek jogi eszköze van a járatritkítás megakadályozására: a tervezetet véleményezni lehet, a BKK-nak pedig kötelessége figyelembe venni az észrevételeket.

Segíts megakadályozni a járatritkítást – csak 2 dolgot kell tenned!

Határidő: július 4.

Tovább

Előnyt a pótlóbuszoknak! – Javaslat a hűvösvölgyi villamos pótlására

Fejlesztést nem hoz a nyári lezárás, a dugók elkerülésére viszont még van esély

Ebben a cikkben újra felidézzük, amit a beruházásról tudni kell. A pótlási javaslathoz kattints ide.

Kampányt is indítottunk: Követeljük együtt a hűvösvölgyi villamosvonal valódi fejlesztését a BKK-tól!

Május 27-étől várhatóan nyár végéig nem járnak a villamosok Hűvösvölgy térségében, mert a Kelemen László utcánál helyreállítják az évtizedeken át elhanyagolt töltést. A lezárás miatt tízezreknek kell hónapokon át dugókkal sújtott utakon közlekedő, tömött pótlóbuszokon utazni, cserébe viszont szinte semmit nem kapnak, mivel a vonalon egyéb nagyszabású fejlesztéseket nem végeznek el. A Közlekedő Tömeg szorgalmazza, hogy fejlesztések és hasonló felújítások esetén minél kevesebbszer, minél rövidebb időre zárják le a villamosvonalakat, és a lehető legtöbb szükséges feladatot végezzék el. A BKK és a BKV ezt a lehetőséget most elszalasztotta, de a pótlás okozta kellemetlenségek enyhítésére még mindig van mód: szervezetünk javaslatcsomagot készített a lezárás alatt érvényes forgalmi rendre vonatkozólag.

Korábban több részletes cikkünk is született a témában, a felújítás hátteréről itt, a vonal problémáiról pedig itt olvashattok bővebben. A Civil Rádióban is elmondhattuk véleményünket, ide kattintva meghallgathatjátok.

dscn5296.jpg

Komplex pályafelújításra lenne szükség a teljes vonalon, de idén csak 80 méternyi vágányt cserélnek ki.

Tovább

Állítsuk meg az üresen közlekedő villamosokat!

A Közlekedő Tömeg minden kocsiszíni járat meghirdetését javasolja

A kocsiszínbe közlekedő, illetve az onnan kiálló villamosok minden nap sok ezer kilométert futnak Budapest utcáin – az utasok döntő többsége mégsem tudja igénybe venni azokat, mert az utastájékoztatás nem teljeskörű, és mert rengeteg menetnek nincs előírva az utasszállítás. Márpedig ezek a szerelvények éppen azokban az időszakokban segíthetnék a hazajutást és a munkába járást, amikor a menetrend szerinti járatok ritkábban járnak, a Közlekedő Tömeg ezért minden kocsiszíni menet menetrendben való meghirdetését, illetve az utastájékoztatás és a vonatkozó utasítások felülvizsgálatát szorgalmazza. Minderről részletes és átfogó javaslatcsomagot készítettünk, melynek összefoglalóját alább olvashatjátok.

_dsc5184.jpg

Tovább

Indokolatlanul zártak le több Bubi-állomást a Nagy Futam miatt

Tegnap került megrendezésre a Nagy Futam, mely miatt a belvárosban kb. 1,5 km hosszon lezárták a Károly körút - Bajcsy-Zsilinszky út - Andrássy út útvonalat. A lezárások miatt több felszíni járat is korlátozottan közlekedett, így jól jött volna, ha a helyszínek legalább Bubival megközelíthetőek lettek volna - ennek használatát azonban teljesen ellehetetlenítették.

A verseny környékén összesen 5 állomást zártak le – ebből egyet másfél hétre – annak ellenére, hogy a legforgalmasabb állomások közé tartoznak, és naponta több százan használják őket.

Miközben a BKK által hirdetett, kerékpárhasználatra buzdító European Cycling Challange a mai napon kezdődött el, a Főváros kerékpározás iránti elkötelezettsége láthatóan inkább csak a szavak, és nem a gyakorlat szintjén nyilvánul meg.

20170501_165448.jpg

Tovább

Folytatódik a nagykörúti villamosközlekedés visszafejlesztése

A következő megálló: a villamosokat előnyben részesítő lámpaprogram eltörlése

Április 26-ától a Nagykörúton ismét a 2012 előtti, villamosok szempontjából jelentősen hátrányosabb lámpaprogram szabályozza a csomópontokat. A Közlekedő Tömeg a döntést felelőtlennek tartja, mivel az intézkedés óránként 9000 utasnak okoz majd kényelmetlenséget, és mert így a villamosok előnyben részesítésére költött uniós támogatás egy az egyben haszon nélkül lett kidobva az ablakon.

Szervezetünk az intézkedés visszavonását szorgalmazza, az alábbiakban pedig tételesen kifejtjük, hogy miért ez a helyes megoldás. Bemutatjuk a lámpás szabályozás legfontosabb idevágó tudnivalóit, az előnyben részesítés fontosságát, megvalósításának részleteit annak érdekében, hogy a téma iránt érdeklődők betekintést nyerjenek e közlekedéspolitikai döntés megszületésének hátterébe és várható következményeibe – a közérthetőség jegyében a tejesség igénye nélkül.

700_9414.jpgFotó: Tóth Tamás

Tovább

Nagykörút, nagy hibákkal

Nyögvenyelősen indult a tűzoltás jellegű nagykörúti “felújítás” miatti villamospótlás – újra érezhetjük a BKK szétverésének eredményeit.

2015-ben még egyben volt a BKK, sikerült is elérni, hogy a nagykörút lezárásakor több munkálatot összehangolva, egyszerre végezzenek el, és a kellemetlen pótlóbuszozás után érezhető változást könyvelhessenek el az utasok, ráadásul még a tájékoztatás is megfelelő volt. Vajon most is sikerült ezt megugrani? Videónkból kiderül.

Hiánypótló tájékoztatás: Szombattól rövidebb szakaszon járnak a nagykörúti villamosok

Ha a BKK nem tájékoztat róla, megtesszük mi

Kevesebb mint 40 óra múlva két hétre lezárják Budapest legforgalmasabb villamosvonalának, a nagykörúti 4-es 6-osnak egy szakaszát. A megállókban és a szerelvényeken a napokban ugyan megjelentek tájékoztató papírok, illetve a BKK Info oldalra is felkerültek ezzel kapcsolatban átláthatatlan bejegyzések, azonban egy ilyen sok embert érintő villamospótlásnál ennél jóval intenzívebb tájékoztatásra van szükség.

A BKK a hivatalos honlapján egészen mostanáig nem érezte feladatának a pótlás részleteiről tájékoztatni a sajtót és Facebook-oldalának csaknem 150 000 követőjét, ezért ezt most helyettük is megtesszük. 

Összehasonlításként: a 26-os busz ideiglenes megszüntetését 1 héttel előre kihirdették.

img_20170406_075003.jpg

Tovább

Több tízezer villamossal utazó vs. néhány száz autó – Tarlós Istvánnak végre döntenie kell

Egy év tétlenség után csak fokozza a károkat a főpolgármester

A héten Tarlós István főpolgármester kezdeményezte a Kolosy téri vágányokról szabálytalanul jobbra kanyarodó autókat büntető kamera eltávolítását. A média ezidáig a legnagyobb hangsúlyt a kiszabott büntetések mértékére fektette (50 000 Ft), kevés szó esett azonban arról, hogy milyen fontos feladatot is tölt be ez az eszköz: amikor valaki beveszi azt a kanyart, azzal feltartja a budai fonódó villamoshálózaton, sokszor 2-3 percenként közlekedő, naponta összesen több tízezer utast szállító szerelvényeket.

Tarlós István erről nyilvánvalóan egyáltalán nem tájékozódott, és sajnálatos módon valószínűleg csak azért foglalkoztatja az ügy, mert a saját feleségét kapták szabálytalankodáson. A várospolitika fő irányvonalai azonban jól kirajzolódnak egy ilyen helyzetben – a főpolgármester napi néhány száz szabálytalan autóvezető érdekeit képviseli a több tízezer villamoson utazó városlakóval szemben. Persze jogosan tehetjük fel a kérdést: hogyan is képviselhetné a közösségi közlekedést használók érdekeit, ha nem is tudja milyen problémáik vannak? Mi megpróbálunk ezen segíteni, nyílt levelünkben éves bérletet ajánlottunk fel neki és feleségének, így kötetlenül villamosozhatnak és személyes tapasztalatokat szerezhetnek a főváros közlekedési problémáiról.

kanyarodo.jpg

Tovább

Nyílt levél Tarlós István főpolgármesternek

Igenis kell a Kolosy térre a büntetőkamera

Tarlós István elrendelte, hogy leszereljék a Kolosy téri vágányokról szabálytalanul jobbra kanyarodó autókat büntető kamerát. A kamera felszerlése előtt egész ősszel komoly torlódások alakultak ki ebben a csomópontban, és bár büntetések hatására ez a probléma enyhült, időközben újabb szakaszokon lettek napi rendszerességűek a dugók. Márpedig ha a Bécsi úton 10 perceket késnek a villamosok, az a teljes budai villamoshálózat menetrendjének rendszeres szétesését okozza, ez pedig sok tízezer utasnak okoz komoly nehézségeket.

img_20170112_090745_kornyezetlevagva_blogra2.jpg
Természetesen nem feltételezzük, hogy szándékosan hozna rossz döntést a főpolgármester. Nyilvánvalóan azért nem intézkedik most már több, mint egy éve ezügyben, mert nem is tud róla, hogy dugó van. Ezért felajánlunk neki és feleségének egy-egy éves bérletet, melyekkel kötetlenül villamosozhatnak, és pontosabban tájékozódhatnak a főváros közlekedési problémáiról. Felajánlásunkat nyílt levélben közöltük, melyet alább olvashattok:

Tovább