Légkondit a 3-as metróra!

Szerinted is fontos lenne? Szavazz!

2017. augusztus 15. - Közlekedő Tömeg

Még most sem késő légkondit szerelni az M3-as metró új szerelvényeibe. Legújabb videónkból és a főpolgármesternek írt nílt levelünkből kiderül, hogyan érhető el egy alapvető cél: elfogadható utazási körülményeket teremteni az új metrókocsikon.

Szerinted is kell légkondi a 3-as metróra? Szavazz: m3klima.com

 

Tovább

Hőségriadó: 35-39 fok volt légkondis buszokon

De tavasszal és ősszel is meleg van – sürgős intézményrendszeri változtatásokra van szükség

“A főpolgármester utasítására a Főváros cégei mindent megtesznek, hogy enyhítsenek a lakosság hőérzetén” – jelentette be a Főpolgármesteri Hivatal augusztus 2-án, ám a közösségi közlekedés résztvevőinek ez nehezen értelmezhető akkor, amikor a járművek légkondícionáló berendezéseinek jelentős hányada hibásan, vagy egyáltalán nem is működik. Egyesületünk 11 különböző típusú budapesti autóbuszon, és háromféle villamoson tesztelte az utazási körülményeket: az eredmények lesújtóak. Ez részben a minőségellenőrzést végző BKK utóbbi években történt szétdarabolásának és létszámcsökkentésének tudható be, ugyanakkor a Főváros diadalittas közleménye azt is tükrözi, miként áll a kérdéshez a városvezetés.

2017. augusztus 4. napján tiszta volt az ég Budapest felett. Szélcsend, rekkenő hőség. A városban rekedt lakók felkészültek a kitartó kánikulára. Maga a Főváros is készült: vízzel locsolták az utcákat és a járdákat, fokozott figyelmet fordítottak a köztéri ivókutak állapotára, valamint a budapesti strandok nyitvatartását is meghosszabbították. Azonban a legtöbb városlakót érintő tényezőről úgy tűnik, megfeledkeztek: hiába van légkondi a tömegközlekedési járművek számottevő hányadán, csak töredékükön működik rendeltetésszerűen az eszköz.

Egyesületünk a dél- és kelet-pesti régióban mért hőmérsékletet és relatív páratartalmat 16 féle, a BKV Zrt. és a VT-Arriva Kft. által üzemeltetett járművön. Az esetek túlnyomó többségében lesújtó eredmények születtek.

 

Tovább

Kérjük vissza a Bubi-állomást az Astoriához!

Július 25-étől közel két hónapig nem lehet használni az Astoriánál lévő Bubi-állomást, közmű-rekonstrukció miatt – a reggeli bejelentés után az állomásnak kora délután már hűlt helye sem volt. Nem ez az első alkalom, hogy indokolatlanul zárnak le egy állomást, annak ellenére, hogy percek alatt áthelyezhették volna, ráadásul a megfelelő tájékoztatás hiányával tovább nehezíti a BKK a saját közbringarendszerének használatát.

img_5474_1.JPG

Tovább

Simán hamisítható a mobilbérlet: 10-ből 10-szer jutottunk át az ellenőrzéseken

A közösségi közlekedés finanszírozása a tét, azonnal le kell állítani a rendszert

Nem csak a személyes adatokat kezeli hanyagul a BKK néhány napja megjelent, biztonsági hiányosságoktól hemzsegő internetes bérlete – a díjtermék minimális informatikai képességekkel is élethűen lemásolható, az interneten pedig könnyedén terjeszthető, miközben azt tömegesen továbbra is mindenféle technológiai segítség nélkül, ránézésre ellenőrzik a buszvezetők vagy a metró biztonsági őrei. Demonstratív céllal mi is kipróbáltuk, videónkból kiderül: a másolt bérlettel 10-ből 10-szer sikerült átjutni a felszínes ellenőrzésen (természetesen minden alkalommal rendelkeztünk valódi papírbérlettel is, a teszt célja a trehány, amatőr rendszer hibáinak bemutatása volt).

A BKK új rendszere így a budapesti közösségi közlekedés évi 65 milliárdos menetdíj-bevételét, ennek révén pedig a fővárosi tömegközlekedés működőképességét kockáztatja, ezért annak azonnali leállítását kérjük a főpolgármestertől - arra is tekintettel, hogy Dabóczi Kálmán BKK-vezérigazgató a rendszer nyilvánosságra került hibáira csak arrogáns mellébeszéléssel válaszolt a sajtóban.

hogynezezki.png

A web-design új mélységei

Tovább

Ismét járatritkításra készül a BKK

Jóval kevesebb busz járna Normafához.

A BKK a XII. kerületi önkormányzat együttműködésével június 20-án közzétett egy, a 21-es járatcsaládot érintő társadalmi egyeztetést, melyet a BKK sem hivatalos közleményként, sem Facebook-bejegyzésként nem hirdetett meg. Meg is van az oka a titkolózásnak: terveik szerint a 21A járat lerövidülne hétköznapokon, így Normafához és Svábhegyre jelentősen ritkábban, a Széll Kálmán tér és a Svábhegy között pedig sokkal egyenetlenebbül járnának a buszok. A tervezet komoly kockázatokat hordoz a 21-es és 21A vonalak minden utasa számára.

Ezúttal minden ügyfélnek jogi eszköze van a járatritkítás megakadályozására: a tervezetet véleményezni lehet, a BKK-nak pedig kötelessége figyelembe venni az észrevételeket.

Segíts megakadályozni a járatritkítást!

A VÉLEMÉNYKÜLDÉSI HATÁRIDŐ LEJÁRT. TÖBB SZÁZAN SEGÍTETTETEK NEKÜNK. KÖSZÖNJÜK!

A 21A rövidítésének következményei

1. Svábhegy és Normafa között jelentősen ritkábban járnának a buszok
Ezen a szakaszon több lakótelep, egy főiskolai campus és egy kollégium is helyet foglal – ma csúcsidőben a buszok utasainak fele érkezik erről a szakaszról, ezekre a területekre mégis közelítőleg fele annyi busz fog csak járni, mint ma. Ezzel természetesen Normafa kiszolgálása is jelentősen romlik, bár a BKK és az Önkormányzat szerint így majd “még vonzóbbá válik” a fővárosiak kedvenc pihenőhelye.

2. Svábhegy és Széll Kálmán tér között sokkal egyenetlenebbül járnak majd a buszok, utaslemaradás várható
Ha a Normafa környékén fele annyi busz jár, akkor azok egyenként kétszer annyi utast szállítanak, tehát Svábhegyhez már jóval zsúfoltabban érkeznek meg. Egy zsúfoltabb buszra nehezebb felszállni, így több ideig tartózkodik a megállóban és ezért lassabban is halad. Ráadásul hamarabb meg is telik, így az Óra út, Nógrádi utca és Pethényi út megállóknál gyakran minden második busz annyira tele lesz, hogy nem lehet majd felférni. A lassabb haladás pedig természetesen azt is jelenti, hogy hiába lesz 3-4 perc írva a menetrendi táblára, a busz csak jóval később érkezik majd meg.

Az önkormányzat és a BKK az intézkedést azzal indokolja, hogy így felszabadítható a Normafa buszforduló a kirándulók részére, a tervezet azonban ezzel önmagának mond ellent: Hétvégente nemhogy a mai 21-es és 21A, de még a 212-es buszok is felmennének Normafáig, azaz a buszfordulót mindenképpen üzemben kellene tartani, azt pihenésre használni így lehetetlen.

Előnyt a pótlóbuszoknak! – Javaslat a hűvösvölgyi villamos pótlására

Fejlesztést nem hoz a nyári lezárás, a dugók elkerülésére viszont még van esély

Ebben a cikkben újra felidézzük, amit a beruházásról tudni kell. A pótlási javaslathoz kattints ide.

Kampányt is indítottunk: Követeljük együtt a hűvösvölgyi villamosvonal valódi fejlesztését a BKK-tól!

Május 27-étől várhatóan nyár végéig nem járnak a villamosok Hűvösvölgy térségében, mert a Kelemen László utcánál helyreállítják az évtizedeken át elhanyagolt töltést. A lezárás miatt tízezreknek kell hónapokon át dugókkal sújtott utakon közlekedő, tömött pótlóbuszokon utazni, cserébe viszont szinte semmit nem kapnak, mivel a vonalon egyéb nagyszabású fejlesztéseket nem végeznek el. A Közlekedő Tömeg szorgalmazza, hogy fejlesztések és hasonló felújítások esetén minél kevesebbszer, minél rövidebb időre zárják le a villamosvonalakat, és a lehető legtöbb szükséges feladatot végezzék el. A BKK és a BKV ezt a lehetőséget most elszalasztotta, de a pótlás okozta kellemetlenségek enyhítésére még mindig van mód: szervezetünk javaslatcsomagot készített a lezárás alatt érvényes forgalmi rendre vonatkozólag.

Korábban több részletes cikkünk is született a témában, a felújítás hátteréről itt, a vonal problémáiról pedig itt olvashattok bővebben. A Civil Rádióban is elmondhattuk véleményünket, ide kattintva meghallgathatjátok.

dscn5296.jpg

Komplex pályafelújításra lenne szükség a teljes vonalon, de idén csak 80 méternyi vágányt cserélnek ki.

Tovább

Állítsuk meg az üresen közlekedő villamosokat!

A Közlekedő Tömeg minden kocsiszíni járat meghirdetését javasolja

A kocsiszínbe közlekedő, illetve az onnan kiálló villamosok minden nap sok ezer kilométert futnak Budapest utcáin – az utasok döntő többsége mégsem tudja igénybe venni azokat, mert az utastájékoztatás nem teljeskörű, és mert rengeteg menetnek nincs előírva az utasszállítás. Márpedig ezek a szerelvények éppen azokban az időszakokban segíthetnék a hazajutást és a munkába járást, amikor a menetrend szerinti járatok ritkábban járnak, a Közlekedő Tömeg ezért minden kocsiszíni menet menetrendben való meghirdetését, illetve az utastájékoztatás és a vonatkozó utasítások felülvizsgálatát szorgalmazza. Minderről részletes és átfogó javaslatcsomagot készítettünk, melynek összefoglalóját alább olvashatjátok.

_dsc5184.jpg

Tovább

Indokolatlanul zártak le több Bubi-állomást a Nagy Futam miatt

Tegnap került megrendezésre a Nagy Futam, mely miatt a belvárosban kb. 1,5 km hosszon lezárták a Károly körút - Bajcsy-Zsilinszky út - Andrássy út útvonalat. A lezárások miatt több felszíni járat is korlátozottan közlekedett, így jól jött volna, ha a helyszínek legalább Bubival megközelíthetőek lettek volna - ennek használatát azonban teljesen ellehetetlenítették.

A verseny környékén összesen 5 állomást zártak le – ebből egyet másfél hétre – annak ellenére, hogy a legforgalmasabb állomások közé tartoznak, és naponta több százan használják őket.

Miközben a BKK által hirdetett, kerékpárhasználatra buzdító European Cycling Challange a mai napon kezdődött el, a Főváros kerékpározás iránti elkötelezettsége láthatóan inkább csak a szavak, és nem a gyakorlat szintjén nyilvánul meg.

20170501_165448.jpg

Tovább

Folytatódik a nagykörúti villamosközlekedés visszafejlesztése

A következő megálló: a villamosokat előnyben részesítő lámpaprogram eltörlése

Április 26-ától a Nagykörúton ismét a 2012 előtti, villamosok szempontjából jelentősen hátrányosabb lámpaprogram szabályozza a csomópontokat. A Közlekedő Tömeg a döntést felelőtlennek tartja, mivel az intézkedés óránként 9000 utasnak okoz majd kényelmetlenséget, és mert így a villamosok előnyben részesítésére költött uniós támogatás egy az egyben haszon nélkül lett kidobva az ablakon.

Szervezetünk az intézkedés visszavonását szorgalmazza, az alábbiakban pedig tételesen kifejtjük, hogy miért ez a helyes megoldás. Bemutatjuk a lámpás szabályozás legfontosabb idevágó tudnivalóit, az előnyben részesítés fontosságát, megvalósításának részleteit annak érdekében, hogy a téma iránt érdeklődők betekintést nyerjenek e közlekedéspolitikai döntés megszületésének hátterébe és várható következményeibe – a közérthetőség jegyében a tejesség igénye nélkül.

700_9414.jpgFotó: Tóth Tamás

Tovább