Közbenjártunk a Vágány utcai buszok 20 perces késéseinek ügyében

A lezárás harmadik napján megszűntek a rendkívüli forgalmi zavarok

2017. szeptember 19. - Közlekedő Tömeg

Közbenjártunk a Vágány utcai dugóban álló buszok ügyében – immár sárgán villognak a lámpák, megszűntek a 15-20 perces késések.

Felújítás miatt szeptember 11-én, hétfőn egyirányúsították a Vágány utcát, ezért a 20E és a 30-as buszok módosított útvonalon közlekednek. Csakhogy a jelzőlámpáknak senki sem szólt: a terelőútvonalról csupán néhány másodperces zöld jelzés engedte vissza a járműveket a Vágány utcába, ami miatt a buszok utasai 15-20 perces késéseket kellett elszenvedjenek. A helyzetről 12-én mi is hírt adtunk, és még aznap levélben fordultunk a Budapest Közúthoz.

Volt értelme szólni: 13-án délután már sárgán villogtak a lámpák, a késések pedig jelentősen csökkentek.

Üdvözlendő, hogy a szolgáltató hajlandó volt a korrekcióra, azonban ez az eset is világosan jelzi: Budapesten újra integrált közlekedésszervezésre van szükség. Mielőtt a BKK-t szétdarabolták, a buszjáratok tereléséért és a közútfelújítási feladatok ellátásáért ugyanaz a szerv felelt – ma ez nincs így, és látjuk is az eredményét: két és fél napot kellett várni néhány lámpa kikapcsolására.

Tovább

Metró nélkül, kényelmesen

Javaslat az M3-as metró északi szakaszának pótlására

Több százan segítettetek tervezetünk elküldésével. Köszönjük!

A hivatalos tájékoztatás szerint idén november elejétől megindul az M3-as metró felújítása, első körben az Újpest-Központ – Lehel tér szakaszon; a munkálatok várhatóan egy évig tartanak. Ez idő alatt kritikus fontosságú, hogy mind a közösségi, mind pedig az egyéni közlekedést választók elkerüljék a metrópótló autóbuszok útvonalát, hiszen a legzsúfoltabb járművek és a legnagyobb dugók abban a térségben várhatóak. Egyesületünk meggyőződése, hogy a BKK által közölt tervek jelentősen alábecsülik a probléma jelentőségét.

A Közlekedő Tömeg alternatív javaslatot készített, melyet az alábbiakban részletezünk. Tervezetünk nem csak a metró pótlására készít fel: a IV. és a XV. kerület hálózatát átfogóan módosítanánk oly módon, hogy több területet tárjanak fel színvonalas, átszállásmentes kapcsolatot nyújtó járatok – mindezt fenntartható módon, a jelenlegi hálózat fenntartási költségeihez képest azonos vagy kevesebb anyagi ráfordítással. Arra biztatjuk az utazóközönséget, hogy a BKK véleményező oldalán a mi tervezetünket is küldjék el, együtt segítve így a térség utasainak közlekedését.

m3_eszak_vegleges.jpg

A térképet itt tekintheted meg teljes méretben. (1,77 MB)

Tovább

Tehetsz érte, hogy jobb kílma legyen a buszon

Írj a Tudatos Közlekedőnek a Facebook Messengeren!

Légkondis járművön utazol, mégis meleged van? A karbantartás sokszor hagy kívánni valót maga után, a Tudatos Közlekedő applikációval viszont te is segíthetsz, hogy ez megváltozzon!

Bár megrendelőként a BKK feladata lenne, hogy ellenőrizze a klímák megfelelő működését, de több száz járműre mindössze pár ember jut – ráadásul a közlekedési cég a központi ellenőrök számát néhány hónapja jelentősen csökkentette.

Amikor viszont bejelentésre kerül egy hiba, elrendelik a javítását - érdemes tehát jelezni azt a BKK-nak. Ezt a lehető legegyszerűbben a Tudatos Közlekedő alkalmazással teheted meg. Csak keress rá a Facebook Messengerben – egy jármű bejelentése mindössze 10 másodperc!

tudatoskozlekedobot.png

Tovább

Komplex fejlesztést a hűvösvölgyi utasoknak!

Befejeződött a hűvösvölgyi villamosvonal három hónapos nyári lezárása – az elhanyagolt, és így veszélyessé vált Kelemen László utcai támfal újjáépült, illetve egy rövid szakaszon a pálya is, de a vonal túlnyomó része érintetlen maradt. Cikkünkben áttekintjük a nyári felújítás eredményeit, és 4 pontban javaslatot teszünk a vonal fejlesztésére. Minden körülmény adott ahhoz, hogy ne több különböző, hónapokig tartó felújítás, hanem egyetlen komplex fejlesztés keretében végezzék el a szükséges munkálatokat – az most a fontos, hogy a BKK és a BKV mindent megtegyen ezért.

A Hűvösvölgyi vonal felújításával már többször foglalkoztunk:

Ami elkészült...

Az új támfal

A nyári lezárás legfőbb oka az volt, hogy a Kelemen László utcai támfal jelentősen meggyengült. A BKV évtizedeken keresztül elhanyagolta az építményt, melynek következtében egy valóságos erdő tudott kinőni az oldalából, a gyökérzet pedig kikezdte a kőfalat. A töltést most teljesen újjáépítették, az új fal kétségtelenül tartósabb lesz és az elvégzett munka minősége is jó – csak karbantartani ne felejtsék el megint.

02_tamfal1.jpg

Az új támfal a Kelemen László utcánál. Elődje 115 éven keresztül “állta a sarat”.

Tovább

Légkondit a 3-as metróra!

Szerinted is fontos lenne? Szavazz!

Még most sem késő légkondit szerelni az M3-as metró új szerelvényeibe. Legújabb videónkból és a főpolgármesternek írt nílt levelünkből kiderül, hogyan érhető el egy alapvető cél: elfogadható utazási körülményeket teremteni az új metrókocsikon.

Szerinted is kell légkondi a 3-as metróra? Szavazz: m3klima.com

 

Tovább

Hőségriadó: 35-39 fok volt légkondis buszokon

De tavasszal és ősszel is meleg van – sürgős intézményrendszeri változtatásokra van szükség

“A főpolgármester utasítására a Főváros cégei mindent megtesznek, hogy enyhítsenek a lakosság hőérzetén” – jelentette be a Főpolgármesteri Hivatal augusztus 2-án, ám a közösségi közlekedés résztvevőinek ez nehezen értelmezhető akkor, amikor a járművek légkondícionáló berendezéseinek jelentős hányada hibásan, vagy egyáltalán nem is működik. Egyesületünk 11 különböző típusú budapesti autóbuszon, és háromféle villamoson tesztelte az utazási körülményeket: az eredmények lesújtóak. Ez részben a minőségellenőrzést végző BKK utóbbi években történt szétdarabolásának és létszámcsökkentésének tudható be, ugyanakkor a Főváros diadalittas közleménye azt is tükrözi, miként áll a kérdéshez a városvezetés.

Légkondis járművön utazol, mégis meleged van? A Tudatos Közlekedő applikációval te is segíthetsz, hogy ez megváltozzon!

2017. augusztus 4. napján tiszta volt az ég Budapest felett. Szélcsend, rekkenő hőség. A városban rekedt lakók felkészültek a kitartó kánikulára. Maga a Főváros is készült: vízzel locsolták az utcákat és a járdákat, fokozott figyelmet fordítottak a köztéri ivókutak állapotára, valamint a budapesti strandok nyitvatartását is meghosszabbították. Azonban a legtöbb városlakót érintő tényezőről úgy tűnik, megfeledkeztek: hiába van légkondi a tömegközlekedési járművek számottevő hányadán, csak töredékükön működik rendeltetésszerűen az eszköz.

Egyesületünk a dél- és kelet-pesti régióban mért hőmérsékletet és relatív páratartalmat 16 féle, a BKV Zrt. és a VT-Arriva Kft. által üzemeltetett járművön. Az esetek túlnyomó többségében lesújtó eredmények születtek.

 

Tovább

Kérjük vissza a Bubi-állomást az Astoriához!

Július 25-étől közel két hónapig nem lehet használni az Astoriánál lévő Bubi-állomást, közmű-rekonstrukció miatt – a reggeli bejelentés után az állomásnak kora délután már hűlt helye sem volt. Nem ez az első alkalom, hogy indokolatlanul zárnak le egy állomást, annak ellenére, hogy percek alatt áthelyezhették volna, ráadásul a megfelelő tájékoztatás hiányával tovább nehezíti a BKK a saját közbringarendszerének használatát.

img_5474_1.JPG

Tovább

Simán hamisítható a mobilbérlet: 10-ből 10-szer jutottunk át az ellenőrzéseken

A közösségi közlekedés finanszírozása a tét, azonnal le kell állítani a rendszert

Nem csak a személyes adatokat kezeli hanyagul a BKK néhány napja megjelent, biztonsági hiányosságoktól hemzsegő internetes bérlete – a díjtermék minimális informatikai képességekkel is élethűen lemásolható, az interneten pedig könnyedén terjeszthető, miközben azt tömegesen továbbra is mindenféle technológiai segítség nélkül, ránézésre ellenőrzik a buszvezetők vagy a metró biztonsági őrei. Demonstratív céllal mi is kipróbáltuk, videónkból kiderül: a másolt bérlettel 10-ből 10-szer sikerült átjutni a felszínes ellenőrzésen (természetesen minden alkalommal rendelkeztünk valódi papírbérlettel is, a teszt célja a trehány, amatőr rendszer hibáinak bemutatása volt).

A BKK új rendszere így a budapesti közösségi közlekedés évi 65 milliárdos menetdíj-bevételét, ennek révén pedig a fővárosi tömegközlekedés működőképességét kockáztatja, ezért annak azonnali leállítását kérjük a főpolgármestertől - arra is tekintettel, hogy Dabóczi Kálmán BKK-vezérigazgató a rendszer nyilvánosságra került hibáira csak arrogáns mellébeszéléssel válaszolt a sajtóban.

hogynezezki.png

A web-design új mélységei

Tovább

Ismét járatritkításra készül a BKK

Jóval kevesebb busz járna Normafához.

A BKK a XII. kerületi önkormányzat együttműködésével június 20-án közzétett egy, a 21-es járatcsaládot érintő társadalmi egyeztetést, melyet a BKK sem hivatalos közleményként, sem Facebook-bejegyzésként nem hirdetett meg. Meg is van az oka a titkolózásnak: terveik szerint a 21A járat lerövidülne hétköznapokon, így Normafához és Svábhegyre jelentősen ritkábban, a Széll Kálmán tér és a Svábhegy között pedig sokkal egyenetlenebbül járnának a buszok. A tervezet komoly kockázatokat hordoz a 21-es és 21A vonalak minden utasa számára.

Ezúttal minden ügyfélnek jogi eszköze van a járatritkítás megakadályozására: a tervezetet véleményezni lehet, a BKK-nak pedig kötelessége figyelembe venni az észrevételeket.

Segíts megakadályozni a járatritkítást!

A VÉLEMÉNYKÜLDÉSI HATÁRIDŐ LEJÁRT. TÖBB SZÁZAN SEGÍTETTETEK NEKÜNK. KÖSZÖNJÜK!

A 21A rövidítésének következményei

1. Svábhegy és Normafa között jelentősen ritkábban járnának a buszok
Ezen a szakaszon több lakótelep, egy főiskolai campus és egy kollégium is helyet foglal – ma csúcsidőben a buszok utasainak fele érkezik erről a szakaszról, ezekre a területekre mégis közelítőleg fele annyi busz fog csak járni, mint ma. Ezzel természetesen Normafa kiszolgálása is jelentősen romlik, bár a BKK és az Önkormányzat szerint így majd “még vonzóbbá válik” a fővárosiak kedvenc pihenőhelye.

2. Svábhegy és Széll Kálmán tér között sokkal egyenetlenebbül járnak majd a buszok, utaslemaradás várható
Ha a Normafa környékén fele annyi busz jár, akkor azok egyenként kétszer annyi utast szállítanak, tehát Svábhegyhez már jóval zsúfoltabban érkeznek meg. Egy zsúfoltabb buszra nehezebb felszállni, így több ideig tartózkodik a megállóban és ezért lassabban is halad. Ráadásul hamarabb meg is telik, így az Óra út, Nógrádi utca és Pethényi út megállóknál gyakran minden második busz annyira tele lesz, hogy nem lehet majd felférni. A lassabb haladás pedig természetesen azt is jelenti, hogy hiába lesz 3-4 perc írva a menetrendi táblára, a busz csak jóval később érkezik majd meg.

Az önkormányzat és a BKK az intézkedést azzal indokolja, hogy így felszabadítható a Normafa buszforduló a kirándulók részére, a tervezet azonban ezzel önmagának mond ellent: Hétvégente nemhogy a mai 21-es és 21A, de még a 212-es buszok is felmennének Normafáig, azaz a buszfordulót mindenképpen üzemben kellene tartani, azt pihenésre használni így lehetetlen.